lögn lögn lögn or?

att ljuga. att ljuga måste vara det bästa som finns. du kan ljuga om att bussen var försenad istället för att berätta att du valde att snoza 15 extra minuter för att du inte riktigt orkade träffas. Att ta den enkla vägen och hitta på istället för sanningen. Alltså det är precis som chips och chocklad bara för att man inte får det vill man så ha det. Bara för att man inte får ljuga är det allt man vill. Och eftersom mina tankar har en förmåga att lätt flyta iväg gjorde dom de idag när jag städa köksgolvet. Det började med att om jag ljög om att jag bodde i London och bokade flygbiljetter så fort någon av mina kompisar kom på besök. Sen blev jag själv osäker på att jag faktiskt stod i London och moppade golven i familjen. Tänk om jag ligger i koma och drömmer allt detta egentligen. Eller om jag sitter hemma arbetslös i soffan i stockholm och är så deprimerad att jag inbillar allt detta. Förstår du hur knäppt det vart. Äh fy bövulen alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0