Ironin med yrket au-pair.

Jobbade från 8-9 som vanligt. Normalt sätt tillbringar jag mina onsdagförmiddagar i skolan men idag fick jag tydligen arbeta, även fast min värdmamma är medveten om skolan. Jag fick först instruktioner om att jobba från 9-10.. Under arbetstiden blev mina sysslor fler och fler. Grundligt städa deras rum, Omorganisera de 24 hyllorna i playrummet, Städa lekstugan grundligt, tvätta barnvagnen, rensa ur barnensleksaker, rensa bort 50% av spelen, Rengör alla utomhus leksaker, rensa bort utomhus leksakerna OCH skriv ut 50 sidor av recept och sätt in dom i recept boken.
9-10 haha, Nej nu utökades arbetstiden till 12/1 istället. Skolan... Nej inte idag. Lunch med Nath... Inte idag.
Efter fyra timmars hetsande arbete fick sluta.
Med eftermiddagen LEDIG. hur bra låter inte det.
Men då skulle jag skriva ut alla recepten vilket betydde tre timmars data arbete, så mycket för ledig tid. 15 minuters ledighet sen avslutas kvällen med barnvakt.

RÄTTIGHETER är en utopi för au-pairer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0