beyond twilight and dawn


att längta får dagarna att flyga, minuterna att passera. om det så handlar om att längta tills lunchrasten, nästa morgon, tills de tioende kommande minuterna, eller nästa vecka som år. till nästa liv eller nästa sekund. längta gör jag hela tiden. nu, det får min gråa vardag att flyga eller faktiskt försvinna. att bli nästa dag, timme och minut. att längta kan fylla kroppen med varma känslor, med hopp och tillit med tro. men att längta förlänge får allt att blekna, för längtan blir så långt bort. att längta gör att nuet blir en hopplös vänteperrong. att längta får en att se bortom nuet, förbi och missvisande avböja möjligheter om förändring. att tro gräset må vara grönare någonannan stans. längtan är tids krävande och förhoppnings svikande.

jag längtar tills jag längtar på nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0